ul. Terenowa 46
52-231 Wrocław    
tel. (71) 72 79 799    
tel. kom. 607 239 731 
www.scandico.pl     biuro@scandico.pl
 
 
Serwis czynny:
pon-pt:
8:00 - 17:00
sob:
NIECZYNNY

 

 

 

 

PORADY:
 
klimatyzacja
zakup auta
turbo sprężarka
uszczelka głowicy
 

 

Niezależny serwis VOLVO

 

Klimatyzacja, układ którego zadaniem jest zapewnić komfort podróżującym samochodem. Aby tak było należy pamiętać o dwóch rzeczach:

  • serwis obiegu czynnika roboczego R134a układu klimatyzacji (wewnętrznego)

    Polega on na wypompowaniu czynnika z układu równocześnie z jego odfiltrowaniem i osuszeniem z wilgoci. Na tym etapie na podstawie ilości odzyskanego czynnika roboczego już możemy stwierdzić czy układ ma jakąś nieszczelność (naturalny ubytek czynnika nie przekracza 10% nominalnej ilości podanej przez producenta pojazdu). Następnie w instalacji układu klimatyzacji jest wytwarzana "próżnia" i utrzymywana przez kilkadziesiąt minut. Ma to na celu usunięcie wilgoci z układu, która to może być przyczyną szybszego zużycia kompresora lub nawet jego uszkodzenia oraz nieprawidłowego działania układu klimatyzacji np. kryształki lodu blokują przepływ czynnika roboczego (R134a) co powoduje zmniejszenie sprawności całego układu do jego zablokowania włącznie. Po wytworzeniu "próżni" układ jest testowany przez kilka minut pod kątem szczelności. Jeżeli test wyszedł poprawnie kolejnym krokiem jest podanie do układu świeżego oleju w ilości conajmniej równej jaka została wypompowana wraz z czynnikiem roboczym. Jeżeli nie ma podejżeń co do szczelności układu można go teraz napełnić ponownie czynnikiem roboczym (R134a) w ilości podanej przez producenta pojazdu. Zbyt mała ilośc czynnika powoduje spadek wydajności układu klimatyzacji oraz częstsze załączenia sprężarki. Zbyt duża ilość czynnika również powoduje spadek wydajności klimatyzacji ze względu na wzrost ciśnienia powyżej nominalnego i automatyczne wyłączenie sprężarki. Ostanim krokiem jest uruchomienie silnika w włączoną klimatyzacją i sprawdzenie ciśnień w obwodach, czy utrzymują się w określonych wartościach.

Poprawnie przeprowadzony serwis układu klimatyzacji pownien zająć około 50 minut ! ! !

  • odgrzybianie układu (zewnętrznego)

    W czasie użytkowania klimatyzacji, w kanałach nawiewowych a w szczególności na parowniku powstają pleśnie i grzyby. Przyczynkiem do tego jest wykraplanie się wody na zimnych elementach układu klimatyzacji co stwarza warunki korzystne do ich rozwoju. Dlatego ważnym jest aby przynajmniej raz do roku poddać pojazd procesowi ogrzybiania. Jest kilka metod usuwania grzybów i pleśni: pianka wstrzykiwana do kanałów nawiewowych, aerozole które rozpyla się wewnątrz pojazdu oraz ozonowanie. Ozonowanie jest najprostrzą a zarazem najsuteczniejszą metodą. Polega ona na włączeniu urządzenia wytwarzającego ozon, umieszczeniu go na kokpicie wewnątrz pojazdu, włączeniu klimatyzacji w obiegu zamkniętym z ustawiąną najniższą żądaną teperaturą i pozostawieniu pojazdu w takim stanie na kilkanaście minut. W tym czasie wytwarzany ozon krąży wewnątrz pojazdu, począwszy od kanałów nawiewowych, poprzez kabinę pojazdu a na komorze bagażnika skończywszy i usuwa pleśń oraz grzyby. Dodatkowym atutem tej metody jest właściwość wytrącania cząsteczek zapachowych przez ozon co niweluje inne niechciane zapachy z kabiny pojazdu.

Pamiętajmy o naszych dzieciach podróżujących z nami samochodem. One są szczególnie wrażliwe na alergeny jakimi są pleśnie i grzyby.

   

Dysponujemy najnowszej generacji urządzeniem do serwisowania układu klimatyzacji. W pełni zautomatyzowany proces zapewnia poprawność wykonania serwisu jak również wyklucza możliwość błędego odczytu lub zwykłej ludzkiej pomyłki w czasie ustwiania parametrów. W urządzeniu BrainBee CLIMA 9000 jakim dysponujemy, po wprowadzniu marki, modelu pojazdu i typu silnika, urządzenia automatycznie dobiera wszystkie parametry i rozpoczyna czynności w trybie automatycznym. Jeżeli w trakcie pracy urządzenie wykryje rozbieżność pomiędzy zaprogramowanymi parametrami a wartościami odczytanymi w instalacji w pojeździe, zatrzyma się i zaalarmuje sygnałem dzwiękowym. Wtedy w zależności od wykrytej nieprawidłowości należy zdiagnozować i usunąć przyczynę i ponownie ropocząć procedurę serwisowania układu. Po zakończeniu serwisu klimatyzacji klient otrzymuje wydruk z parametrami przeprowadzonej usługi i numerem rejestracyjnym pojazdu. Volvo zaleca przeprowadzenie serwisu raz do roku.